AKG K 414 P

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AKG K 414 P op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Jeroen Hopmans 27-08-2008
Geschreven voor: AKG K 414 P

Ik heb de K AKG 414p op basis van reviews enkele weken geleden gekocht. Helaas heb ik hem niet zelf eerst 'gepast'.
Het geluid is inderdaad goed. Vooral het hoog klinkt behoorlijk open. Inmiddels heb ik ook een Sennheiser px-100 gehoord en die klinkt, wat mij betreft toch stukken beter. Rustiger en voller in het laag met ook een prima midden en hoog.

Wat betreft het draagcomfort vind ik de AKG een directe miskoop. De beugels schuiven voortdurend in elkaar en zijn niet te vergrendelen. Daarnaast sluiten de oordopjes, bij mij, ook niet goed aan.

Wat betreft de duurzaamheid kan ik redelijkerwijs nog geen oordeel geven.

Ik heb besloten de AKG niet meer te gebruiken en schaf binnenkort de px-100 aan. Zonde van de AKG, maar het is mij de ergernis niet waard.

Dairybeat 12-08-2008
Geschreven voor: AKG K 414 P

Deze hoofdtelefoon voor Mp3 en/of Wav audiospelers, heb ik een dag aan de tand gevoeld. Door mij is enkel gebruikt gemaakt van een audiospeler met ongecomprimeerde Wav (Cd) kwaliteit.
Als referentie heb ik gebruikt mijn Denon AH-D5000 en een Sennheiser PX-100, waarbij aangetekend, dat de Sennheiser de direkte concurrent is, daar het prijskaartje en de toepassing gelijk zijn; ze zijn ook beiden opvouwbaar.
Het op het hoofd zetten van de AKG is een ramp, vanwege een gecompliceerde in- uitschuifbeugel. De Sennheiser daarintegen op het hoofd zetten is 'een fluitje van een cent'.
De oorkussentjes van de AKG zitten ook niet lekker en sluiten niet goed op de oren aan, waardoor er geluidverlies kan onstaan. De Sennheider zit goed en gemakkelijk op z'n plaats.
Bij het luisteren valt op dat de Denon een rustig breed geluidsveld rondom het hoofd creert, waarin alle instrumenten afzonderlijk goed te plaatsen zijn en de basweergave subliem is (indien die in goede kwaliteit aanwezig is in de opname). Met beide anderen ervaar ik een veel smaller geluidsveld met minder detail, waarin het onrustig en opdringerig wordt. Met de AKG is dat het ergst, vooral het middengebied gaat nogal 'samenklonteren'.
De basweergave van de Sennheiser en AKG is redelijk te noemen, waarbij die van de Sennheiser wat voller en dieper is; de AKG is wat puntiger, minder vol en warm.
Als ik totaalcijfers moet geven waarin 10 het maximum is, dan scoort de Denon bij mij een 10 (dat mag ook wel gezien z'n prijskaartje), de Sennheider een 6 en de AKG een 4.

ndewaal 08-04-2008
Geschreven voor: AKG K 414 P

Geniale koptelefoon, enorm goed geluid en lekkere bass!
Ziet er ook heel stylisch uit en is gewoon een mooie gadget. Hij is ook veel kleiner dan dat je zou verwachten...
Enigste minpuntje is dat als je hem ernom lang luisterd dat hij wel een beetje gaat knellen je oren pijn gaan doen!! Maar dat kanook aan mij liggen

gijsyo 21-03-2008
Geschreven voor: AKG K 414 P

Nadat mijn K26P het had begeven direct deze (opvolger) besteld. Goedkoper dan de K26P maar net zo goed, misschien wel beter. Draagcomfort lijkt er wat op vooruitgegaan te zijn en het geluid is vet zoals vanouds bij AKG.

Wederom een aanrader voor iedereen die onderweg mooi geluid uit zijn/haar mp3speler o.i.d wil hebben zonder met een enorme koptelefoon op te moeten lopen.

Ibby 08-02-2008
Geschreven voor: AKG K 414 P

Echt een hele goede hoofdtelefoon voor deze prijs. Had een veel duurdere sennheiser maar die valt in het niet bij deze. Mooi helder, goed hoog en ook goed laag. Kortom een aanrader. En je neemt hem nog makkelijk mee ook. Maar dat weer een beetje ten koste van het draagcomfort. Een aanrader voor iedereen die iets zoekt in deze prijsklasse.

Gilles van Leeuwen 31-01-2008
Geschreven voor: AKG K 414 P

Na het lezen van de andere aanwerzig reviews hier, en eerst uitgekomen te zijn bij een sennheiser, toch maar deze koptelefoon aangeschaft.
Het is precies wat er hier gezecht wordt. Ongelofenlijk koptelefoon voor zo'n prijs. is echt heel erg weinig geld voor de kwaliteit geluid.
Hij voelt wel wat fragiel aan, of dit ook echt zo is moet nog blijken
Ben er nu in iedergeval heel gelukkig mee :)

T Franssen 16-01-2008
Geschreven voor: AKG K 414 P

Deze koptelefoon heeft een prachtig geluid, ik heb hem pas in het bezit maar ben zeer verbaasd dat goede kwaliteit toch nog betaalbaar is. zelfs nog beter als mijn sennheiser.

pauloort 04-01-2008
Geschreven voor: AKG K 414 P

vandaag net binnen en de eerste indruk:wat is hij klein.
ik had een grotere verwacht maar oke.
wat een geluid,ik heb veel duurdere gehad zoals philips(ook goed hoor) en sennheiser maar die halen het niet bij deze hoofdtelefoon.
alle muziekstijlen geprobeerd van klassiek tot dance en geweldig.de bas is zo goed dat heb ik nog niet gehoord bij duurdere merken.
een aanrader zeker voor deze prijs.

Spirit77 19-12-2007
Geschreven voor: AKG K 414 P

Zeer goede hoofdtelefoon voor een uitstekende prijs.
Zit comfortabel en kwaliteit van muziek is prima
Aanrader!

Maikel h 08-12-2007
Geschreven voor: AKG K 414 P

Gisteren besteld vandaag in huis .
AKG k 414 p Wat een goede kwaliteit ik begrijp niet
dat er geen reviews van zijn geweldig vol geluid met diepe bassen hoog frequentiebereik 28.000 en ook nog hoge volume 125 db .
Ik had voorheen de sennheiser px 100 maar deze
is toch wel veel beter en is een gesloten systeem.
Vele uitgeprobeerd maar de k 414p is het helemaal en krijgt dus ook een tien van mij.